شیوه های کارگردانی صحنه های اکشن در انیمیشن
پایان نامه
- وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه هنر - دانشکده سینما و تئاتر
- نویسنده حامد اکرمی
- استاد راهنما علیرضا گلپایگانی فاطمه حسینی شکیب
- تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
- سال انتشار 1390
چکیده
دست یافتن به روشهایی که با آنها بتوان به بهترین نحو ممکن صحنه های پرهیجان و اکشن که ریتم بالایی دارند را خلق و کارگردانی کرد، هدف این رساله است. استفاده درست و بجا از صحنه های اکشن، تأثیر بسزایی در جذب مخاطب و ترغیب او برای دنبال کردن فیلم دارد. یکی از ضعفهایی که هم در فیلم های زنده و هم در انیمیشن ایران وجود دارد، کمبود صحنه هایی از این دست است. در این راستا نگارنده با بهره گیری از دو روش، یکی مطالعه ی منابع اندک موجود و دیگری بررسی پلان به پلان و گاه فریم به فریم این گونه صحنه ها در فیلم های مطرح، سعی نموده تا المانهای تأثیر گذار در کارگردانی آنها را بیابد. بدین منظور پس یک بررسی اجمالی در سیر تحول صحنه های اکشن در سینما و انیمشن، در فصل دوم به عناصر کارگردانی این گونه سکانسها اشاره می شود و تأثیر هر یک جداگانه مورد مطالعه قرار می گیرد. فصل سوم نیز به بررسی انیمیشن بلند کونگ فو پاندا که صحنه های اکشن شاخصی دارد، اختصاص خواهد داشت. این انیمیشن با این هدف مورد توجه قرار می گیرد که مواردی که در فصل 2 به آنها اشاره شده است به صورت عملی دیده شوند و کاربرد آنها برای خواننده ملموس تر شود.
منابع مشابه
بررسی و تحلیل تطبیقی شاخص های تأثیرگذار بر مدیریت تولید فیلم انیمیشن و فیلم زنده )از منظر کارگردانی(
چکیده کارگردان مسئول و به وجودآورنده اصلی فیلم است. در کارگردانی فیلم، شناختِ تمامی عناصر بیانی سینما بسیار اهمیت دارد. کارگردان فیلم انیمیشن و زنده می تواند به کمک شناختِ عناصر و تمهیدات خاص هر دو رسانه، در تر یکب با تخیل خلاقانه خود، بر امکانات بیانی هر دو رسانه بیفزاید. در بُعد تولید، مهم ترین وظیفه کارگردان، فراهم آوردن شرایطی است که گروه تولید بتواند تمامی تخصص و خلاقیت خود را هم سو با ا...
متن کاملساختار و کارکرد روایی صحنه های ترانه در انیمیشن های بلند دیزنی
در بسیاری از انیمیشن های بلند دیزنی یک یا چند ترانه اجرا می شود که در نگاه نخست، نقش سرگرم کنندگی در روایت اصلی دارند. این مقاله بر آن است که نشان دهد ترانه ها کارکردی فراتر از میان پرده یا حتی انتقال صرف اطلاعات دارند. پرسش اصلی مقاله این است که «در صحنه های ترانه، چه گسست هایی از اسلوب و قواعد حاکم بر صحنه های دیگر رخ می دهد؟». در پاسخ به این پرسش نشان داده می شود که صحنه های ترانه تا اندازه...
متن کاملطراحی شیوه صحنه پردازی با تمرکز بر ناخودآگاه طراحی صحنه اتفاقی
فرایند طراحی صحنه به شکل قراردادی و معمول خود، بیش از آن که از ناخودآگاه ذهن طراح ناشی شود، بیشتر معطوف به حوزه خودآگاه طراح است. این در حالی است که ناخودآگاه از قدرت بی نظیری برخوردار است و هنرهای تجسمی مدرن با شیوه هایی نظیر هپنینگ و آبستره، به شدت به سمت آن حرکت کرده اند. طراحی صحنه مرسوم، همچنان از قواعد مشخص استفاده می کند؛ تا جایی که در بسیاری مواقع، صحنه پردازی بیشتر به بستری سه بعدی به ...
متن کاملشیوه های بیانی نوین در انیمیشن تجربی
سینمای انیمیشن تجربی، به بخشی گسترده از سینمای تجربی اطلاق میشود که با اصطلاحاتی نظیر سینمای آوانگارد، زیرزمینی، مستقل و غیره همپوشانی دارد. با پیشرفت تکنولوژی در قرن حاضر و دیجیتالیشدن سیستمها و امکان دستیابی آسان هر فرد به ابزار فیلمسازی، این گستردگی بیشتر نیز شده و مرزها را کمرنگتر ساخته است. تماشای آثار این سینما، نیازمند درک متفاوتی از هنر فیلم است که بر این اساس، جایگاه مخاطب در ا...
15 صفحه اولبررسی و تحلیل تطبیقی شاخص های تأثیرگذار بر مدیریت تولید فیلم انیمیشن و فیلم زنده )از منظر کارگردانی(
چکیده کارگردان مسئول و به وجودآورنده اصلی فیلم است. در کارگردانی فیلم، شناختِ تمامی عناصر بیانی سینما بسیار اهمیت دارد. کارگردان فیلم انیمیشن و زنده می تواند به کمک شناختِ عناصر و تمهیدات خاص هر دو رسانه، در تر یکب با تخیل خلاقانه خود، بر امکانات بیانی هر دو رسانه بیفزاید. در بُعد تولید، مهم ترین وظیفه کارگردان، فراهم آوردن شرایطی است که گروه تولید بتواند تمامی تخصص و خلاقیت خود را هم سو با ا...
متن کاملروش مندی قران در خلق صحنه های زنده و جذاب
یکی از ویژگی های ممتاز قرآن، صحنه های شگفت انگیز آن است که چشم ها را به خود خیره می کند و موجی از حرکت و نشاط در دل مخاطبان بر می انگیزد. در موارد بسیاری تنها با تعابیر و واژه هایی صرف، در قرآن رو به رو نیستیم بلکه رو به روی تصاویر ی زنده و مجسم هستیم که با ما سخن می گویند، و به عبارتی در مواجهه با این تعابیر به جای آن که ما خواننده باشیم گویا بیننده هستیم! قرآن به کمک الفاظی ظاهرا ساده و معمول...
متن کاملمنابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده{@ msg_add @}
نوع سند: پایان نامه
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه هنر - دانشکده سینما و تئاتر
کلمات کلیدی
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023